USD $ EURO € ALTIN

İhracat yapmak için tüyolar

01 Aralık 2022 05:29

Port of Prince Rupert named as green leader in North America - Western  Investor


İhracat yapmayı zor bir aktivite olarak görüyorsanız yanılıyorsunuz. Satış yapacağınız pazarı bilmemek sizi korkutmasın.

Eğer aşağıdaki tüyoları dikkate alırsanız çok kısa sürede ilk ihracatınızı yapabilir veya ihracatınızı arttırabilirsiniz. 

1. Fuarlara katılım

Fuarlara mutlaka katılmalısınız. Çünkü aynı sektördeki bütün müşterileri sadece fuarlarda görebilirsiniz. Aksi takdirde hepsini tek tek ziyaret etmeniz gerekecektir. Fuarlar en kötü ihtimalle fuara yaptınız masrafı çıkarırlar. Şu ana kadar hiçbir firma fuarlardan zarar ettiğini söylemedi. Katılanların neredeyse tamamı bu sayede müşteri bulduklarını söylüyorlar. Sizler de mutlaka fuarlara katılarak karlı çıkacaksınız.

2. İnterneti kullanmak

İnterneti çok iyi kullanarak müşterilere ulaşabilirsiniz. Örneğin sosyal medyada hesapları açarak ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Ayrıca sektörel gruplara dahil olabilirsiniz. Bunun yanında sektörünüzdeki firmaların adres bilgilerini bulup onlara ulaşabilirsiniz. Bu firmalara daha önceden hazırlanmış bir mesajı topluca gönderebilirsiniz. Mesajlara katalog eklemeyi unutmayın. Mutlaka kurumsal bir e-mail adresi kullanın. Gmail veya Yahoo uzantılı mailler kullanmayın. Çünkü bu tür e-mailler ciddiyetten uzaktır ve spam olurlar.

3. E-ihracat

Artık alışveriş sitelerinden yurtdışına satış yapmak mümkün. Amazon, Etsy, Trendyol, PTTAvm gibi sitelere ürün koyarak satış yapabilirsiniz. Değeri 15.000 Euro'yu aşmayan ve ağırlığı 300 kg'nin altında olan mallar gümrüksüz olarak ihraç edilebiliyor. Üstelik devlet teşviklerinden de yararlanabilirsiniz. E-ihracata mutlaka başlamalısınız.

4. Reklam

Firmanızın ve ürünlerinizin reklamını yapın. Yurtdışı reklam için teşvik de veriliyor. Yabancı menşeli sitelerde ve Google'da ingilizce ve başka dillerde reklam yapabilirsiniz. Ayrıca reklam amaçlı haber de yapabilirsiniz. Örneğin hedef ülkenin ekonomi gazetelerine reklam veya ilan verebilirsiniz. 

5. Farklı dillerde websitesi

Websiteniz farklı dillerde olsun. Böylelikle müşteriler ürünlerinizi kendi dillerinde tanıyabilirsiniz. Websitenizin bilhassa İngilizce, Arapça, Rusça ve İspanyolca dillerinden bir veya birkaçından versiyonu olsun. 

6. Dil bilen personel

 Mutlaka dil bilen personel çalıştırın. Türkiye'de İngilizce, Arapça ve Rusça bilen persone bulmak oldukça kolay. En az iki dil bilen personel bulmak da kolay.


İhracat taleplerinizin burada yayınlanması için iletisim@ihracathaber.com.tr adresimize yazınız.