USD $ EURO € ALTIN

E-ticaret devleri Türkiye’ye açıldı

18 Kasım 2022 07:56

e-ticaret


E-ticaretin gelişimiyle beraber yeni pazar arayışına giren dünyaca ünlü markaların sayısı her geçen gün artarken, Türkiye üretim, tedarik, lojistik, yazılım, iş gücü ve konum gibi avantajlarıyla e-ticaret devlerinin hedeflediği pazarlar arasında ilk sıralarda yer almaya başladı. Hal böyleyken yabancı yatırımcının radarına giren Türk e-ticaret ekosisteminin de böylece e-ihracat potansiyelinde çarpan etkisi yaratması bekleniyor.

“Türkiye’de yer almanın yollarını arıyorlar”

Türkiye’ye girmek isteyen markaların yarattığı hareketlilik, e-ihracat potansiyeli ve küresel e ticaret hacimlerine ilişkin Platin Dergisi’nden Arzu Kurum’a açıklamalarda bulunan WORLD ECOMMERCE FORUM (WORLDEF) Başkanı Ömer Nart, irili-ufaklı birçok markanın Türkiye pazarında yer almanın yollarını aradığını söyledi.

Nart, “ABD merkezli e-ticaret devi Amazon, Türkiye’de yatırımlarını artırma kararı alırken; geçtiğimiz aylarda Çinli e-ticaret devi JD.com (Jing Dong) ise Türkiye’de PTT e-mağaza ile iş birliğine gitmişti. En son Rus e-ticaret devi Ozon.ru, Türkiye’ye yatırım kararı aldı. 28-29-30 Eylül tarihleri arasında düzenlediğimiz WORLD ECOMMERCE FORUM’da birçok markanın bu cazip pazarda yer almak için arayış içinde olduğunu gördük. Yakın gelecekte global e-ticaret markalarından yenilerini Türkiye’de görebiliriz” dedi.

Küresel pazardan olumlu etki

Küresel e-ticaret hacminin 2022’de 5,5 trilyon dolara ulaşacağına işaret eden Ömer Nart, küresel sınır ötesi e-ticaret pazarının 2026 yılına kadar 2 trilyon doları aşacağına işaret etti. Nart, bu açıdan bakıldığında ise e-ihracatta müthiş bir potansiyel olduğunu söyleyerek, “Global e-ticaret markalarının rotasını Türkiye’ye çevirmesi ile e-ihracat hacminin kısa ve orta vadede birkaç puan artması öngörülebilir” değerlendirmesinde bulundu.

“Çok fazla talep var”

Yaşanan bu gelişmelerin e-ticaret işine giren şirket ve girişimci sayılarını etkilediğini, Türkiye’de 2021 yılında e-ticaret yapan işletme sayısının 500 bine yaklaştığını ifade eden WORLDEF Başkanı Ömer Nart, şöyle devam etti:

“Bu rakam, 2022’de 650 bini aşacak. WORLDEF’in etkinlikleri ve eğitimleri de bu açıdan bir gösterge olabilir. E-ticaret ve e-ihracat odaklı etkinliklerimize talepler artarak devam ediyor. World Ecommerce Forum’da 10 bin kişilik katılım öngörmüştük; foruma 21 bin 600 kişi katıldı. Eğitimlerimize çok fazla talep var. Bu talepler, e-ticaret ve e-ihracattaki büyümeye paralel olarak artıyor.”


Kaynak: worldef.net

İhracat taleplerinizin burada yayınlanması için iletisim@ihracathaber.com.tr adresimize yazınız.