USD $ EURO € ALTIN

Adobe, Ekim ayı e-ticaret raporunu yayınladı

18 Kasım 2022 04:20

e-ticaret


Adobe tarafından yayınlanan Ekim ayı e-ticaret raporunda yer alan verilere göre, tüketiciler ekim ayı içerisinde online platformlar üzerinden 72,2 milyar dolar harcama gerçekleştirdi.

Adobe raporunda yer alan veriler incelendiğinde, bu yılın ekim ayında harcanan 72,2 milyar dolar, bir önceki senenin aynı dönemine göre geride kalmış durumda. Raporda yer alan aylık verilere bakıldığında ise, tüketicilerin bu ekim ayında eylül ayına göre yüzde 10,9 daha fazla harcama yaptığı görülüyor.

Erken tatil alışverişinde önemli bir düşüş yaşanmadı

Adobe Digital Insights kıdemli direktörü Taylor Schreiner rapor hakkında yaptığı değerlendirmelerde, “Enflasyonist baskılara ve artan borçlanma maliyetine rağmen, bu yıl erken tatil alışverişinde önemli bir düşüş yaşanmadı. Ekim ayı rakamları, e-ticaret talebi zorlu makroekonomik ortama rağmen dayanıklı ve dirençli gözüküyor“ diye konuştu.

Adobe rakamlarına göre, tüketiciler e-ticaret platformlarından 2021 yılı Ocak-Ekim dönemine göre yüzde 6,9 artışla, 2022 yılında 727 milyar dolar harcama gerçekleştirdi. Adobe, geçen ay tatil dönemine yönelik açıkladığı tahminlerinde, son yedi yıla kıyasla bu tatil sezonunda e-ticaret satışlarında en zayıf büyümenin yaşanacağını öngörmüştü.

Genel satışlar 942 milyar doları aşacak

Rapor verilerinde 2022 yılı tatil sezonunun, tüketicilerin mağazalara yöneldiği ve pandemi döneminin yoğun etkisi altında geçen 2020 ve 2021 yıllarında gerçekleştirdiklerinden daha az online alışveriş yapacakları bir yıl olacağı öngörülüyor. İyimser perakendeciler ve tahminciler, bu tatil sezonunda geç alışveriş ve mağaza içi alışverişin satışları artırmasını bekliyor. Ulusal Perakende Federasyonu, genel satışların Kasım ve Aralık aylarında yüzde 6 ila yüzde 8 oranında artarak 942 milyar doların üzerine çıkacağını tahmin ediyor.

Alışveriş merkezlerini temsil eden ticaret grubu ICSC yüzde 6,7’lik bir tatil büyümesi beklerken, Deloitte, yüzde 4 ila yüzde 6 arasında bir büyüme yaşanacağını öngörüyor. Adobe verilerinde, özellikle elektronik ve oyuncaklardaki büyük indirimlerin ekim ayında satışları artırdığı gözleniyor. Ay içerisinde elektronik indirimleri yüzde 17’ye, oyuncak indirimleri ise yüzde 15’e ulaştı.


Kaynak: worldef.net

İhracat taleplerinizin burada yayınlanması için iletisim@ihracathaber.com.tr adresimize yazınız.