Türkiye son yıllarda gerek şirketlerin yurt dışına açılma hevesi gerekse de düşük kur politikası nedeniyle ihracatta sıçrama yaptı. Ancak dışa açılım bazı sorunları da beraberinde getirdi. Bunlardan en önemlisi iç piyasaya daha az mal sunulması oldu. Örneğin sebze-meyve ihracatçısı firmalar iç piyasaya ürün satmak yerine daha çok kar ettikleri ihracata yöneldiler. Karlılığın artması güzel ve fakat halk temek gıda maddelerini daha yüksek fiyatlardan almak zorunda kaldı ve bu da halkın alım gücünü düşürdü.
Hükümet çözüm olarak dönemsel bazda bazı ürünlerin ihracını yasaklamakta buldu. Veyahut ithalat yaparak halkın ihtiyaçlarını karşılamaya çalıştı. Ancak bu tür çözümlerin geçici olduğu düşünülüyor ve daha kalıcı çözümler bekleniyor.
Aslında üretimin artırılması en iyi çözüm olacak. Bu sayede hem iç piyasaya hem de dış piyasaya yeterince ürün temin edilmiş olur. Öte yandan tüm ürünlerini ihraç etmek isteyen firmalara iç piyasa kotası konulabilir. Ama en önemlisi firmalar çağrılarak çeşitli çalıştaylar yapılabilir. Çıkabilecek orijinal bir fikrin uygulamaya konulması soruna çözüm olabilir. Bilhassa üretimin artması üzerine yapılacak sesli düşünmeler faydalı olacaktır.
Ticaret Bakanlığı en kısa zamanda sanayi sektörüyle beyin fırtınası yapmalıdır.
İhracat taleplerinizin burada yayınlanması için iletisim@ihracathaber.com.tr adresimize yazınız.