Dünya’da her geçen gün daha da yaygınlaşan ve işlevselliğini arttıran mobil cihazlar, e-ticarette çok önemli bir paya sahip. Buna paralel olarak tüm şirketler mobil uygulamalara odaklanıyor ve mobil pazarlama dünyası her geçen gün daha da büyüyor. Ve bu büyüme değişkenliği de beraberinde getiriyor. Kullanıcı davranışlarında, uygulamalarla etkileşimlerinde ve tepkilerinde öngörülmeyen değişiklikler olabiliyor.
Mobil pazarlamacıların, başarılı olabilmek için bu değişimleri görerek bunlara uyum sağlaması gerekiyor ve tüm bu değişimleri tespit edebilmek için veriye ihtiyaçları var. İçgüdülere ve tahminlere değil ölçümlenebilir ve izlenebilir veriye ihtiyaçları var.
Adjust, pazarlamacılara bu olanağı sunan bir platform. Bu platformun Kıdemli İş Ortakları Yöneticisi Yiğit Atakan, Türkiye’deki mobil uygulama trendleri üzerine şu açıklamaları yaptı.
‘Mobil ekosisteminde yaşanan sürekli değişim içinde çevik kalabilmek kritik bir öneme sahip. Reklam harcamalarında dünya genelinde 336 milyar dolarlık bir büyüme var. Bir önceki yılla kıyaslandığında %14’lük bir büyüme görüyoruz. Global anlamda e-ticarete baktığımızda, yüklemeler %0,6 oranında düşse de oturumların %12 arttığını görüyoruz. Geçen Kasım ayında yüklemeler %4 ve oturumlar %12 artış ile dünya genelinde rekor kırdı. Oturum uzunlukları ise 2021’de 10.57 iken 2022’de 11.2’ye yükseldi’
Türkiye’de e-ticaret mobil uygulamalarında önümüzdeki 2 yıl içinde 44 milyar dolar gelir beklendiğini ifade eden Atakan sözlerine şöyle devam etti ‘Türkiye oldukça önemli bir pazar, genç nüfusun çoğunluğu, teknolojik altyapısının güçlü olması, reklam veren tarafında ise pazarlamacıların daha net çözümler ile kullanıcısına yaklaşması oldukça önemli nedenler.
Orta Doğu, Kuzey Afrika (MENA) bölgesinde e-ticaret gelirlerinin 2025 yılına kadar toplam 148 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan bu bölgede öne çıkan ülkeler arasında. yer alıyor.’
Fintech Uygulamaları tarafında Atakan şu açıklamaları yaptı.
‘Global’de 2022'de fintech uygulamaları kurulumlarının %50'sini ödeme uygulamaları oluştururken, bankacılık uygulamaları %40 ile ikinci sırada yer aldı. Hisse yatırımı ve kripto uygulamalarının kurulumları düştü. Türkiye özelinde Fintech alanına baktığımızda ise oturumlardaki büyüme en ilgi çekici metrik oldu ve 2023'te şimdiye kadar iyimser bir tablo çizdi. 2022'de yıllık bazda %19'luk büyümenin ardından, Ocak 2023'teki oturumlar 2022 ortalamasına göre %7 ve Ocak 2022'ye göre %15 artış gösterdi.
Fintech uygulamalarının oturum uzunlukları, 2022'de genel olarak ortalama 7.5 dakikadan 6 dakikaya düştü. Bu, genel olarak bankacılık ve ödeme uygulamalarından çok daha uzun oturum uzunluklarına sahip olan hisse yatırımı ve kripto uygulamaları oturumlarındaki büyük düşüşe bağlanabilir’.
Atakan değerlendirmesini şöyle tamamladı; ‘
Mobil pazarlama endüstrisinin ortaya çıkışından bu yana, büyümenin yavaşladığı ilk yıl 2022 oldu. Bunun nedenlerinin arasında reklamverenleri ve geliştiricileri kampanyalarını yürütme, verileri analiz etme ve büyüme sağlama konusunda farklı ve zor kararlar almaya iten birçok faktör var. Hangi kampanyaların ROI'da artış sağladığını, hangi kanalların yüksek LTV'ye sahip kullanıcıları getirdiğini ve hangi segmentlerin en iyi performans gösterdiğini belirlemek artık her zamankinden daha önemli.
Bunun için doğru stratejiler ile birlikte doğru araçları da kullanmanız gerekiyor.’
İhracat taleplerinizin burada yayınlanması için iletisim@ihracathaber.com.tr adresimize yazınız.