Avrupa’da enerji fiyatlarının artması tekstil üreticilerini zora soktu. İtalya gibi tekstilin önde gelen merkezlerinde iplik ve kumaş üreticileri müşterilerini kaybetmekten korkuyorlar. Amerikan gazetesi The Wall Street Journal’e göre eskiden doğalgaz ve elektriğin tekstil üretim maliyeti içindeki payı %20 iken şimdilerde %25’e çıktı.
Bazı firmalar Zara ve H&M gibi müşterilerini kaybetmemek için zammı yansıtmazken bazıları fiyatlarını yukarı yönlü değiştirmek zorunda kaldı. Gazetenin bildirdiğine göre bazı önemli dünya markaları Türkiye gibi ülkelere yönelmeye başladı. Bunda Türkiye’nin hala Rusya’dan doğalgaz almasının önemli bir faktör olduğu vurgulandı.
İhracat taleplerinizin burada yayınlanması için iletisim@ihracathaber.com.tr adresimize yazınız.