Türkiye sağlık turizminde hak ettiği bir üne sahip. Birçok ülkeden insan genel sağlık sorunları, diş tedavisi, saç ekimi ve estetik gibi nedenlerden dolayı Türkiye'yi tercih ediyor. Tercihte ana etken kaliteli tedavi ve düşük ücret olarak göze çarpıyor.
Ancak bu durum yabancı ülkelerdeki klinikleri ve bilhassa medyayı rahatsız ediyor. Tedaviye gelenler sosyal medyada Türkiye'deki deneyimlerini paylaşıp Türkiye'nin reklamını yaparken, BBC gibi kanallar Türkiye aleyhine haberler veya belgeseller hazırlayarak engel olmaya çalışıyor.
BBC, tedavisi iyi geçmemiş tek tük hastayı bularak onlarla röportaj yapıp Türk hastanelerini karalamaya çalışıyor (Bkz: www.dailymail.co.uk/femail/article-11667011/I-teeth-implants-Turkey-people-say-look-like-piano-love-new-smile.html). Ancak bu tür kampanyaların başarılı olması beklenmiyor.
Öte yandan İhracat Haber olarak sağlık sektörüne TikTok ve İnstagram gibi platformlara reklam vermelerini tavsiye ediyoruz. Ayrıca gelen müşterilere deneyimlerini sosyal medya hesaplarında paylaşmalarını öneriyoruz. Örneğin TikTok'ta 1 milyon takipçisi olan birisi tedavi olduğu kliniği ve aldığı hizmeti bir videoyla paylaştığında daha çok müşterinin videodan esinlenerek Türkiye'ye gelmesi olasıdır. Hatta milyonlarca takipçisi olan influencerlara reklam karşılığında ücretsiz tedavi yapmaları bile düşünülebilir.
İhracat taleplerinizin burada yayınlanması için iletisim@ihracathaber.com.tr adresimize yazınız.