Lojistik alanında sektörün liderleri arasında yer alan DHL ile MUTSO işbirliğinde bir konferans düzenlendi. ‘Sınır Ötesi e-Ticaret’ konulu seminerde e-ticaret ve e-ihracattaki yöntemler ve yapılabilecek çalışmalar değerlendirildi.
Muğla Ticaret ve Sanayi Odası (MUTSO), lojistik alanında sektörün liderleri arasında yer alan DHL işbirliğinde ‘Sınır Ötesi e-Ticaret’ konferansı düzenledi. 11 Ocak Çarşamba günü MUTSO ev sahipliğinde gerçekleştirilen konferansa yaklaşık 100 oda üyesi katılım sağladı.
Programın açılış konuşmasını yapan MUTSO Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Karakuş şunları kaydetti:
“Muğla Ticaret ve Sanayi Odası ve çatı kuruluşumuz olan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği olarak, ticaretin dijitalleşmesini yürekten destekliyor ve işleyişimize bu doğrultuda yön veriyoruz. E-ticaret, sınırlı bir alanda değil, tüm sektörlerde büyümek isteyen KOBİ’lerimizin kaçırmaması gereken bir fırsat. Muğla’dan Türkiye’nin her yerine ve hatta tüm dünyaya ulaşmak mümkün. Müşteriler e-ticarete geçerken, geleneksel yöntemlerde takılıp kalan firmaların ayakta kalma şansı yok. Yeni teknolojilere uyum sağlamak için iş yapma biçimlerimizi değiştirmemiz; e-ticaretin kurallarına uygun hareket etmemiz gerekiyor. Geride bıraktığımız pandemi süreci, e-ticaretin önemini ve gelişim hızını gözler önüne sermiş oldu. Covıd-19 salgını tüketici davranışlarını önemli ölçüde değiştirdi ve sektörü yeniden şekillendirdi. Ülkemizde e-ticaret, hiç hesapta olmayan bir şekilde, 3-5 yılda yakalayacağı ivmeyi 6 ay içine yaşadı. E-ticaretin konforuna alışan müşteriler pandemi sonrasında da bu alışkanlığı sürdürmekte. Bu durum, e-ticaret ve onun bir ileri adımı olan e-ihracat konusuna hem firmaların hem de devletin eğilmesini ve uygulamada görülen aksaklık ve mevzuat eksikliklerinin bir an önce giderilmesini zorunlu hale getirdi.”
Başkan Karakuş, “Yolun başındayız fakat ciddi bir e-ihracat potansiyeli var.”
Türkiye’nin e-ticaretteki durumuna ilişkin açıklamalarda bulunan Başkan Karakuş, “Yıllık e-ticaret gelişim oranlarına baktığımızda, Rusya yüzde 27 büyüme oranıyla en hızlı büyüyen e-ticaret pazarlarından biri. Avrupa Birliği ülkelerinde e-ticaretin perakende satışa oranı hâlâ yüzde 10 seviyelerinde ve gelişmeye açık. Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarları ise e-ticaret ile henüz yeni tanışmaya başladılar. Bu bakımdan ülke olarak henüz yolun başındayız fakat yakın coğrafyada kullanmamız gereken ciddi bir e-ihracat potansiyeli var. İnternet bağlantısı yaygınlığı, kalitesi ve akıllı telefon kullanım oranlarında batı ülkelerine benziyoruz. Nüfusun yüzde 90’ı mobil bağlantıya sahip. Yine nüfusun yaklaşık yüzde 80’i internet kullanıyor. Peki internette ne yapıyoruz? Çok laf, az iş üretiyoruz. Sosyal medyada çok aktifiz ancak internetin sunduğu fırsattan tam olarak faydalanamıyoruz. Bunun en önemli nedenlerinin başında güven eksikliği geliyor. Bizdeki bu güvensizlik e-ticaretin gelişmesini engelliyor. Oluşturulmakta olan yasal çerçeveler ve mevcuttaki potansiyel göz önüne alınarak burada bir atak yapmak gerekiyor. Doğru adım ve yöntemler ile yaşanan güven sorunu ortadan kalkacak ve iyi bir pazar yakalamamıza vesile olacaktır.” ifadelerine yer verdi.
Başkan Karakuş son olarak, MUTSO olarak üyelerin talep ve ihtiyaçlarına yönelik eğitimlere ağırlık vermek istediklerini belirterek sektörlerin bu konudaki taleplerini MUTSO Akademi’ye iletmelerini istedi.
Başkan Karakuş’un açıklamalarının ardından, Ercan Küçükaslan tarafından ‘Etys ile Yurt Dışına Satış’, Burcu Gürbay tarafından ‘İhracat ve e-Ticaret DHL ile Sınır Ötesi’ Pınar Beşiktepe tarafından ‘İhracat Teşvikleri’ konusunda detaylı bilgilendirmeler yapıldı. Program katılımcıların soruları ve başarı hikayelerinin aktarılmasının ardından sona erdi.
İhracat taleplerinizin burada yayınlanması için iletisim@ihracathaber.com.tr adresimize yazınız.