İSTANBUL (AA) - Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Orka Holding olarak Damat Tween ve D'S damat markalarıyla global büyümelerinin 2022 yılında da sürdüğünü belirtti. Orakçıoğlu, Damat Tween ve D'S damat markalarıyla global büyümelerinin 2022 yılında da sürdüğünü vurgulayarak, 'Özellikle dünya modasının kalbi İtalya'da dünyanın en lüks markaları ile birlikte zirvenin ortağıyız. Globaldeki başarımız katlanarak sürdü ve yüzde 100'ün üzerinde büyüme performanslarına imza attık. Dünyanın en güçlü erkek giyim mağazalarının olduğu İtalya ve İspanya gibi ülkelerde böylesine bir performans sergilemek çok önemli. Yeni dönemde ise özellikle Orta Amerika ve Rusya'da da büyümeye hazırlanıyoruz.' değerlendirmesinde bulundu.
Bu yıl ayrıca Kaliforniya merkezli dünyaca ünlü lüks giyim markası Beverly Hills Polo Club'ı bünyelerine kattıklarını ifade eden Orakçıoğlu, şu değerlendirmede bulundu:
'Çok kısa bir sürede ülkemiz genelinde 12 mağazaya ulaştık. Bu sayıyı gelecek yıl haziran ayına kadar 20'ye çıkarmayı hedefliyoruz. Mevcut mağazalarımız İstanbul, Antalya, Ankara, Gaziantep ve Bursa’da yer alıyor. Beverly Hills Polo Club ile ihracata başlayacak olmamız, Türk moda endüstrisinin üretim ve tasarımda sürdürülebilirlik ile AR-GE odaklı büyümesine ve ülke ekonomisine katma değer sağlanmasına katkı sunacak. Sonuç olarak, bu seneyi 2019 yılının 2 ila 3 katı büyüklüğünde bir ciro ile kapatıyoruz.
Dünya erkek giyim modasının zirvesinde söz sahibi olmaya başlayan Damat, Tween ve D'S damat markalarımız ile aynı zamanda 'Made in Türkiye' markasını güçlendirici bir vizyona sahibiz. Markalarımızla ülkemizin birer bayrak taşıyıcısıyız, bu nedenle dünya çapında yer aldığımız ülke sayısını ve buna paralel online’daki etkinliğimizi artırmayı hedefliyoruz. 2023 yılında, yurt dışında 23 yeni mağaza açarak toplam sayımızı 223'e çıkarmayı planlıyoruz.'
Orakçıoğlu, dünya trendlerini yakından takip ettiklerini ve geleceğe yönelik öngörüleri sayesinde sektörlerinde yaşanan hemen hemen her değişime öncülük ettiklerini belirterek, 'Bunun bir örneğini de AB'nin stratejik önceliklerinde ikiz dönüşüm olarak yer alan dijital ve yeşil dönüşüm konusunda attığımız adımların hızı oldu. AB'nin bu iki önceliği konusunda yıllar önce yapmaya başladığımız yatırımlar sayesinde de yeni dünya düzenine hızla adapte olmuş durumdayız. 2050 yılına kadar dünyanın ilk karbon nötr kıtası olmayı hedefleyen Avrupa'da, Yeşil Mutabakat'ın getireceği Sınırda Karbon düzenlemesi gibi pek çok uygulamaya karşı hazırlıklarımızı tamamlıyoruz. Bunun da bize 2023 yılında yeni avantajlar sağlayacağına inanıyorum.' ifadelerini kullandı.
İhracat taleplerinizin burada yayınlanması için iletisim@ihracathaber.com.tr adresimize yazınız.